X

مقالات

مطالب مفید / مقالات

مراقبت از پوست و مو برای مردان

28 دی 1394 10:13 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
مراقبت از پوست و مو برای مردان
مراقبت از پوست : به هنگام استحمام از آب گرم استفاده نمایید نه از آب داغ.

بله به هنگام صبح هیچ چیز مانند یک حمام داغ باعث شادی فرد نمی شود اما می توان با کم کردن دمای آب از بروز پوسته پوسته، خشکه و خارش پوست جلوگیری نمود. توجه کنید هر چه آب داغ تر باشد(و هر چه بیشتر زیر آب داغ باشید)چربی های طبیعی پوست بیشتر از بین می رود. و اگر حتما باید از اسکراب استفاده نمایید پس زمان استحمام خود را به کمتر از پنج دقیقه کاهش دهید.

مرطوب کردن!

پوست صورت مردان نسبت به پوست صورت زنان دارای چربی بیشتری است اما جهت جلوگیری از بروز چین و چروک ، مردان نیز باید از مرطوب کننده روزانه استفاده نمایند. مردان با پوست چرب می توانند از لوسیون های سبک یا ژل های مرطوب کننده و مردان با پوست خشک باید از کرم های سنگین تر استفاده کنند.

واقعیات درباره پوست صورت: پاک کننده، نه صابون

 اگر پوست فرد حساس یا خشک است باید از پاک کننده ای استفاده نماید که فاقد سولفات لوریل سدیم است زیرا این ماده کف تولید می کند و در عین حال باعث خشکی پوست می شود. این افراد همچنین باید به دنبال محصولاتی باشند که پوست را مرطوب می سازد محصولاتی حاوی سرامید گلیسیرین، روغن آفتاب گردان یا روغن سویا، آنان همچنین می توانند از وازلین استفاده نمایند. اگر پوست فرد چرب است باید از پاک کننده های آنتی باکتریال طبیعی استفاده نمایند مانند مرکبات، روغن درخت چایی یا اکالیپتوس. توجه کنید استفاده از صابون های معمولی عطری باعث خشکی پوست ظریف پوست می شود..

پیش از اصلاح، پوست را مرطوب سازید

 جهت اصلاح راحتر، باید پوست را مرطوب ساخت. به همین دلیل بهتر است هنگامی که فرد تازه از حمام بیرون آمده و ریش او نم دار و انعطاف پذیر است اصلاح نماید. و اگر پس از اصلاح پوست دچار سوزش می شود به جای کف باید از ژل های اصلاح استفاده نمود. البته ژل هایی که تازه وارد بازار شده است موها را نرم تر می کند پس پوست کمتر دچار قرمزی، برجستگی های ناشی از استفاده از تیغ اصلاح، و موهای زیر پوست کمتری ایجاد می شود. البته روش دیگر جهت کاهش موهایی که زیر پوست قرار می گیرد شامل این موضوع است:

همواره در جهت رشد مو باید اصلاح نمود و هنگام اصلاح باید تا حد امکان کمترین حرکت را به تیغ اصلاح داد.

پس از اصلاح از محصولات حاوی الکل استفاده نکنید.

 اصلاح کردن، سلول های سطح پوست را بر می دارد. این امر برای پاک کردن جوش ها و از بین بردن خشکی پوست موثر است اما از طرفی ممکن است باعث تحریک پوست شود. استفاده از مرطوب کننده سوزش ناشی از اصلاح را کاهش می دهد. در این باره باید از مصرف محصولات پس از اصلاح حاوی الکل اجتناب نمود زیرا سوزش را بد تر می کند. محصولات قدیمی پس از اصلاح برای از بین بردن میکروب ها و جلوگیری از بروز عفونت ها مورد استفاده قرار می گرفت. اما تیغ های اصلاح امروزی کمتر باعث بریدن پوست می شود و پس از استفاده از آن پوست کمتر دچار سوزش می شود.

ضربه بزنید مالش ندهید

پس از شست شو جهت خشک کردن پوست باید آهسته ضربه زد به خصوص روی پوست ظریف و نازک صورت. مالش محکم حوله روی پوست باعث تحریک و خشکی پوست می شود.

پیش از خرید بر چسب روی محصولات را مطالعه کنید

 برچسب های روی محصولات مراقبتی پوست در نگاه اول پیچیده به نظر می آید بنابراین جهت راحتر شدن کار به دنبال کلمات کلیدی زیر باشید:

روزنه های پوست را نمی پوشاند: یعنی کرم یا مرطوب کننده باعث بروز جوش نمی شود. فاقد الکل: یعنی ملایم است و باعث خشکی پوست نمی شود. و استفاده از پاک کننده یا لوسیون های حاوی آنتی اکسیدان ها یا ویتامین های A و C و E باعث می شود که پس از آسیب های روزانه، پوست خود را ترمیم کند.

از محصولات عطری استفاده نکنید

مواد عطری در محصولات مراقبتی پوست معمولا مواد شیمیایی ساخت بشر است و باعث تحریک و خشکی پوست می شود. بنابراین اگر پوست فرد حساس است بهتر است از لوسیون ها و پاک کننده های فاقد مواد عطری استفاده نمود. در برخی مردان استفاده از محصولات عطری حاوی مواد طبیعی مانند مرکبات یا اسطوخودوس بهتر عمل می نماید.

چین و چروک های پنجه کلاغی را کمتر کنید.

 اگر دور چشمان یا اطراف دهان خود خطوط باریکی وجود دارد که باعث ناراحتی شماست، از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که حاوی اسید هیالورونیک است و باعث نرمی پوست می شود. برای چین و چروک های عمیق تر که به شکل پنجه کلاغ است باید از کرم های دور چشم ضد پیری حاوی رتینول یا اسید گلیکولیک استفاده نمود. این مواد طبیعی لایه های مرده و بیرونی پوست و پوست خشک را بر می دارد و خطوط نرمی را باقی می گذارد.

از ضد آفتاب استفاده کنید

یکی از دلایل بروز چین و چروک و پیری پوست آسیب های ناشی از خورشید است. حتی اگر فقط روزی پنج دقیقه در برابر آفتاب قرار گیرید باز هم پوست دچار چین و چروک می شود. پس صبح ها از ضد آفتاب یا مرطوب کننده استفاده نمایید که حاوی SPF 30 است. حتما از ضدآفتابی باید استفاده شود که دارای برچسب با طیف گسترده است در این صورت محصول انتخابی هم از پوست دربرابر اشعه های سوزاننده و هم دربرابر اشعه های خورشید که باعث بروز پیری پوست می شود محافظت می کند.

از پاهای خود نیز مراقبت کنید

با افزایش سن پوست پا ضخیم تر شده و ترک می خورد. جهت درمان آن باید از داروخانه ارزان سنگ پا تهیه نمود و هنگام استحمام پای خود را سنگ پا زد. سپس باید لایه ای ضخیم کرم یا پماد که مخصوص پا است در آن ناحیه قرار داد البته هر نوع مرطوب کننده قوی در این زمینه مناسب است. اگر ترک های پا خیلی بد است قبل از خواب لایه ای ضخیم کرم روی آن منطقه استفاده کنید و جوراب بپوشید تا تمام طول شب آن منطقه مرطوب باقی بماند.

مراقب قسمتهای پایین باشید.

جهت اصلاح یا تمیز کردن کلی از تیغ برقی یا ماشین اصلاح استفاده کنید زیرا تیغ های معمولی ممکن است باعث فرو رفتن مو به داخل پوست شود یا این موها بدتر شود به خصوص در نواحی پایین یا پشت یا روی سینه. (طی مطالعه ای که در این زمینه انجام پذیرفته است مشخص شد 83 درصد آسیب های منطقه تناسلی درمان شده در بخش اورژانس ناشی از اصلاح و 40 درصد آن در میان مردان است.) اگر تصمیم دارید از تیغ های معمولی جهت اصلاح استفاده کنید با استفاده از لیف یا اسکراب های حاوی اسیدهای میوه هنگام استحمام پوست های مرده را بردارید سپس مقداری ژل اصلاح استفاده کنید تا از بروز التهاب و موهای زیر پوست جلوگیری کنید. برای داشتن پوستی بدون مو می توان از موم استفاده نمود این مورد زمان بیشتری نسبت به اصلاح می برد اما موجب ته ریشی نرم می شود. تحریریه پزشک آشنا به نقل از WebMD.com

http://www.pezeshkashna.com
 

ویدئو
تصاویر پیوست
امتیاز دهید:
نظرات

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.