X

مقالات

مطالب مفید / مقالات

نکاتی درباره شغل شریف آرایشگری

03 آبان 1397 11:35 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
نکاتی درباره شغل شریف آرایشگری

نکاتی درباره شغل شریف آرایشگری

در ارتباط با موضوع بالا می خواهیم با این شغل آشنا شویم معمولا هر فرد برای شروع یک شغل اول از همه به در آمد آن نگاهی می اندازد پس ما هم اول سراغ درآمد شغل آرایشگری میرویم.

درآمد آرایشگری :

یک آرایشگر بعد از اینکه تمامی فنون و مهارت هاب آن را در بر گرفت و به اصطلاح یک آرایشگر حرفه ای شد، می تواند به صورت درصدی ماهی حدود 2 تا 3 میلیون درآمد کسب کند و در صورتی که خود فرد دارای یک آرایشگر تقریبا عالی باشد می تواند در ماه حدودا 6 تا 7 میلیون درآمد داشته باشد.

نقاط قوت نقاط ضعف شغل آرایشگری :

در این شغل فرد آرایشگر در مدت زمان کم به عنوان مثال یک اصلاح ده دقیقه ای حداقل  10 هزار تومان درآمد کسب می کند اما باید به این موضوع دقت کرده باشیم که مشکلاتی نظیر دیسک گردن ،کمر و مچ همراه این شغل خواهد بود و از نگاهی دیگر این شغل،شغل جالب و شادی است؛ چرا؟ چون آدم های متنوعی با مدل مو های جالب می بینید و می توانید به وسیله آن مدل مو های متنوع خلاقیت ذهن خود را بالا ببرید و ایده های جدیدی روی آن ها پیاده کنید.

روش درست آرایشگر شدن :

اگر در فکر این هستید که وارد این شغل شده و مغازه ای برای خود داشته باشید در مرحله اول باید سراغ یک آموزشگاه معتبر بروید و بعد از آموزش اصولی برای دریافت مدرک و در مرحله دوم برای دریافت مجوز اقدام کنید.معمولا دوره های آرایشگری 3ماه تا 6 ماه هستند و تئوری و عملی می باشند.به این نکته توجه کنید که این آموزشگاه ها زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور حتما باشند. سپس برای دریافت مدرک معتبر فنی حرفه ای باید در آزمون های وزارت کار شرکت کنید.جالب است بدانید که خود اتحادیه صنف آرایشگران نیز به طور رایگان آموزش می دهند (البته اگر الان قانونی عوض نشده باشد) و شما تنها باید مواد مصرفی خود را تهیه کنید.

بعد از دریافت مدرک، برای دریافت مجوز نیز باشد یک امتحان دیگر بدهید.دو تا از مباحثی که بسیار مهم هستند و حتما باید آموزش ببینید، صورت شناسی و ابزارشناسی هستند.درصورتی که شما این حرفه را بر اساس تجربه و کارآموزی یاد گرفته و مدرک ندارید و میخواهید مجوز بگیرید، می توانید از راه مباشر اقدام کنید به عبارت دیگر، دریافت مجوز از طریق شخصی دیگر که مدرک آرایشگری را داشته باشد.
ویدئو
تصاویر پیوست
امتیاز دهید:
نظرات

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.