X

مقالات

مطالب مفید / مقالات

10 نکته برای مراقبت از پوست

07 آذر 1397 15:54 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 2.33 با 3 رای
10 نکته برای مراقبت از پوست

1. ریسک استفاده از روش های خانگی برای مراقبت از پوست

روش  های مراقبت از پوست در سراسر اینترنت وجود دارند که مدعی هستند پوست شما را به صورت معجزه آسایی بهبود می دهند. البته بیشتر متخصصین پوست در مورد صحت این ادعاها مشکوک هستند. دکتر تریسی ایوانز (Dr. Tracy Evans) متخصص پوست معتقد است بسیاری از مواردی که در آشپزخانه شما وجود دارد و از آن استفاده می کنید ، پوست شما را خراب میکند و شما نیز ممکن است مستعد حساسیت به مواد مختلف باشید.

دکتر استا کرونبرگ (Dr. Esta Kronberg) معتقد است ، لیمو در روش های شفافیت پوست می تواند پوست شما را به نور خورشید حساس تر سازد که باعث بروز لک یا تاول می شود. دکتر ایوانز معتقد است حتی اگر روش های خانگی شما صدمه ای به پوست شما نرساند آنگونه که پیشتر پنداشته اید سودمند نیز نخواهند بود. او استفاده از داروهایی که از تست های کلینیکی برخوردار بوده و برای رفع مشکلات بزرگ پوست هستند را توصیه می کند. البته استفاده از نسخه های خانگی نیز می تواند حس خوبی داشته باشد.

نکته بسیار مهم :

قبل از اینکه چیزی را به روی صورت خود بمالید و یا به صورت ماسک صورت از آن استفاده کنید. حتماً آنرا به مدت چند روز بر روی بازوی خود بچسبانید و با پلاسیک روی آنرا بپوشایند. فقط در صورت مشاهده نکردن عارضه های منفی است که می توانید از آن بر روی صورت خود استفاده کنید.

2. استفاده از گندم و جو به عنوان شوینده پوست

اگر رتینوئیدهای مضر در محصولات زد چروک ، پوست شما را حساس کرده است، شوینده خود را با یک ماسک ترکیب پوره جو و عسل عوض کنید. محتویات زد برافروختگی پوره جو و عسل ، خواص ضد عفونی نیز دارند. اسید لاکتیک درون ماست نیز به عنوان یک لایه بردار خنک عمل می کند. له کردن دانه های گل آفتاب گردان بر اثر گذاری آن می افزاید ، چرا که روغن آزاد شده از دانه های آفتابگردان برای مرطوب کردن پوست هنگام استفاده از این ترکیب لازم است.

ترکیب ماسک پوره جو و عسل

·         یک قاشق غذاخوری عسل گرم

·         یک قاشق غذاخوری پوره جو

·         یک قاشق غذاخوری دانه آفتابگردان

·         دو قاشق غذاخوری ماست

روش استفاده از ماسک پوره جو و عسل

پوره جو و دانه آفتابگردان را با هم مخلوط کنید ، این مخلوط را با عسل گرم و ماست ترکیب کنید. آنرا بر روی صورت ، گردن و سینه خود بمالید و پس از 3 دقیقه با آب گرم شسشتو دهید.

3. ماسک شکر برای شفاف کردن پوست

ماسک لایه بردار شکر و حمام آب گرم یک مکمل بسیار خوب برای زیبایی پوست های شما است . ماسک شکر برای لایه برداری پوست و برداشتن پوست های مرده از سطح آن و داشتن پوستی شفاف مناسب است.

ترکیب ماسک شکر

·         سه قاشق آب گرم

·         دو قاشق غذاخوری شکر

·         یک پیمانه روغن زیتون یا روغن نارگیل

دکتر جسی چیونگ (Dr. Jessie Cheung) می گوید : اضافه کردن عسل و پوره جو به این محلول می تواند روش بهتری برای مطلوب کردن و آرام ساختن پوست باشد.

روش استفاده از ماسک شکر

شکر را در آب گرم بریزید تا حل شود و بعد یک پیمانه روغن زیتون یا روغن نارگیل را به آن اضافه کنید. مطمئن شوید که دانه های ریز آن حل شده باشد تا آسیبی به پوست شما وارد نکند. آن را روی صورت خود بمالید و پوستتان را با آن ماساژ دهید و پس از چند دقیقه با آب گرم شسشتو دهید.

4. چای سبز برای بهبود التهاب پوست

دکتر آوا شمبن (Dr. Ava Shamban) بخار چای سبز و آب گل رز را برای آرام ساختن پوست توصیه می کند. چای سبز به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند و آب گل رز خاصیت ضد برافروختگی دارد. هنگامی که پوست قرمز شده مانند آنچه در بیماری درماتیت (Dermatitis) و یا بیماری پسوریازیس (Psoriasis) پوست خشک و ملتهب می شود، عموماً برافروختگی و ورم زیادی وجود دارد. این ها سیستم طبیعی بدن را برای کمتر کردن آسیب به سلول ها مراقبت می کنند. برای درست کردن این بخار دو عدد چای کیسه ای سبز را در نیمی از یک لیوان آب جوش به مدت پانزده دقیقه نگه دارید و پس از آن چای کیسه ای را بیرون آورده و آب گل رز را در آن مخلوط کنید. برای استفاده سعی کنید از یک افشانه استفاده کنید و باقی آن را در یک شیشه دربسته نگه دارید.

5. شیر برای پوست ورم کرده ( آسیب دیده )

شیر کم چرب یه روش قدیمی برای پوست های ورم کرده است. مقداری گاز استریل و یا یک پارچه را درون شیر خیس کرده و آنرا مچاله نمایید و بر روی محل درد بگذارید.

6. روغن نارگیل به عنوان مرطوب کننده پوست

یکبار هم که شده از روغن نارگیل استفاده کنید تا به خاصیت فوق العاده آن پی ببرید . روغن نارگیل ، نرم کننده و ضد ورم پوست است. روغن نارگین درون شیشه جامد بنظر می رسد اما با قرار گرفتن بر روی پوست، با حرارت بدن ذوب شده و به مایع تبدیل می شود. به عقیده دکتر چیونگ روغن نارگیل یه مرطوب کننده طبیعی ، عالی و خانگی است و نباید آنرا فراموش کرد.

7. سفیده تخم مرغ و برطرف کردن جای لک و جوش

سفیده تخم مرغ و ماست ترکیب بسیار موثری برای پاک کردن لک و جای جوش صورت هستند. به گفته دکتر شمبن اسید لاکتیک درون ماست، چرک روی لک ها را شل کرده و سفیده تخم مرغ به عنوان لکه بر ، آنرا خالی می کند. اضافه کردن مقداری آووکادو ، رطوبت این ترکیب را افزایش می دهد و از برافروختگی جلوگیری می کند.  این ماسک تمیز کردن صورت را با ترکیبی از سفیده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری ماست به همراه نیمی از یک آووکادو بسازید. ترکیب را 10 دقیقه بر روی صورت خود نگه داشته و سپس شستشو دهید.

8. ماست برای پوست های خشک

پوست خشک و آسیب دیده از رتینوئیدها ، خورشید ، سوختگی بر اثر آفتاب و باد ، نیازمند مراقبت بیشتر است. از شیر استفاده کنید زیرا پروتئین درون شیر مدتی روی پوست باقی می ماند و پوست شما برای مدت بیشتری چرب خواهد ماند. با ترکیب شیر و ماست و مقداری عسل می توانید ماسکی تهیه کنید تا از خشکی پوست شما تا حد زیادی جلوگیری کند.

ترکیب ماسک ماست

·         دو قاشق غذاخوری شیر

·         یک چهارم فنجان ماست

·         نصف قاشق غذاخوری عسل

روش استفاده از ماسک ماست

بعد اینکه ماسک تهیه شد از شیر ، ماست و عسل آماده شد. آن را به مدت 15 دقیقه بر روی صورت ، گردن و سینه های خود قرار دهید و سپس با آب گرم شستشو دهید.

9. سرکه برای رفع برافروختگی انگشتان

همانطور که سرکه به عنوان یک ضدعفونی کننده استفاده می شود. می تواند جرم های نوک انگشت های شما را نیز از بین ببرد. دکتر چیونگ پیشنهاد می کند روزی دو مرتبه انگشت های خود را در ترکیبی از سرکه سفید و آب قرار دهید تا از برافروختگی نوک انگشتان جلوگیری کند و ناخن ها که مستعد آلوده شدن به عفونت های باکتریایی و یا مخمری هستند را پاکسازی کند.

10. چای کیسه ای و رفع خارش چشم ها

پس از تهیه چای آرامش بخش بابونه، چای کیسه ای را دور نیاندازید. دکتر استا کرونبرگ (Dr. Esta Kronberg) می گوید : چای بابونه که به عنوان یک کمپرس سرد استفاده می شود ، می تواند خارش چشم ها از ببین ببرد . رنگ داخل چای می تواند درد را در نقاط دیگر پوست روی بدن تسکین دهد. به گفته دکتر کرونبرگ چای کیسه ای سرد شده را در محل درد به مدت 10 دقیقه نگه دارید تا درد کاهش یابد.

منبع :

Zoomlife.ir

ویدئو
تصاویر پیوست
امتیاز دهید:
نظرات

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.